úterý 2. srpna 2016

Dívka ve vlaku

Zdroj obrázku: https://en.wikipedia.org/wiki/
 Dívka ve vlaku. Pyšní se tím, že je nejlepší knihou za rok 2015. #1 New York Times Bestseller. Je opravdu tak skvělá, jak se všude píše?

Název: Dívka ve vlaku
Originální název: The girl on the train
Autor: Paula Hawkins
Překladatel: Věra Klásková
Nakladatelství: Ikar, r. 2015
Žánr: Thriller, psychologické
Počet stran: 328

 Příběh o Rachel, která každý den dojíždí do Londýna. Když vlak u jednoho města přibržďuje, pozoruje pár v jednom z domků u tratě. Vymyslí jim fiktivní jména, Jason a Jess, a představuje si, že je oba zná. Jednoho dne však Jess zmizí a Rachel se snaží přijít na to, co se s ní stalo.




Dívka ve vlaku je napínavá od začátku do konce. Šmrnc tomu dodává i to, že je psána v ich formě a vyprávěna více osobami.  Sice jsem se párkrát zamotala v ději a musela se znovu podívat, kdože vlastně tu kapitolu vypráví, ale neodradilo mě to. Člověk se u této knihy aspoň nijak nenudí a musí trošku přemýšlet. Co se vlastně mohlo stát? Kdo za to může? Kde je Jess?

Hlavní hrdinka. To je kapitola sama o sobě. Neuvěříte, jak moc mě častokrát štvala. A vlastně nejen ona. Nebyla by tam snad jediná postava, kvůli které bych se u čtení nenaštvala. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem vypěnila tak, že jsem musela knihu zavřít a přestat číst. Tohle u mě ještě žádná jiná kniha nedokázala.

Kniha je také označena jako "nová Zmizelá". Tu jsem si přečetla hned po Dívce a abych řekla pravdu, sice tam byly nějaké podobnosti a obě knihy jsou psychologické thrillery, ale jako novou Zmizelou bych ji nejspíš neoznačila. A i přesto, že Dívku jsem si moc oblíbila, lépe bych hodnotila Zmizelou.

Je označena bestsellerem právoplatně?

Myslím, že Dívka ve vlaku je jedna z knih, kterou buď můžete mít hrozně moc rádi a nebo ji nenávidět. Já patřím spíš k té první polovině - moc se mi líbila, četla se krásně a byla jsem ve fázi, kdy jsem ji vlastně dočíst chtěla a zároveň nechtěla.

Knihu jsem potom půjčila taťkovi - stejně vášnivému čtenáři, jako jsem já. První reakce byla ,,Už jsem na padesáté stránce a pořád se nic neděje". Po přečtení asi 150 stran to vzdal, knihu zavřel a řekl, že to byla největší blbost, kterou kdy četl.


Možná teď budete váhat nad tím, zda si ji přečíst nebo ne. Já myslím, že za zkoušku nic nedáte a třeba si ji zamilujete stejně jako já. A v tom případě určitě zajděte v říjnu do kina, bude mít i filmové zpracování! :)


Žádné komentáře:

Okomentovat