sobota 13. srpna 2016

Hypnotizér

I přes to, že Hypnotizér je první kniha ze série Detektiv Joona Linna, je to až druhá kniha, kterou jsem odtud četla. První byla Stalker, která je v této sérii v pořadí až pátá. Nijak významně se to na čtení nepoznamenalo, ale po přečtení Písečného muže (kterého jsem četla hned po Hypnotizérovi a v pořadí je čtvrtý, ách jo.) jsem začátek Stalkera pochopila. Stalker mi však můj knihomolský život trochu protočil a já propadla těm dvěma úžasným spisovatelům, kteří dohromady tvoří Larse Keplera a jejich díla miluji čím dál víc.

Název: Hypnotizér
Původní název: Hypnotisören
Autor: Lars Kepler
Překlad: Azita Haidarová
Vydavatelství: Host, r. 2011
Počet stran: 534

Kniha začíná brutální vraždou, kdy někdo zabil muže a dále i jeho ženu a děti. Obě vraždy se udály na jiných místech a jediný, kdo přežil byl syn Josef, který však skončil v komatu. Když se zjistí, že Josef má i sestru, která s nimi nebydlí, musí detektiv Joona Linna jednat rychle, protože je jasné, že i ona je v ohrožení života. Josefa však vyslechnout nemůže a proto společně s lékařkou povolají hypnotizéra Erika, který však před deseti lety slíbil, že už hypnózu nikdy neprovede. Teď však jde o lidské životy, tak jak se rozhodne?


Hypnotizér je opravdu jako klíště. Chytne se vás a nepustí, dokud s ním neskončíte. Vážně. Na to, jak je kniha tlustá jsem ji měla přečtenou za pár dní, protože jsem se od ní vůbec nemohla odtrhnout. Měla jsem ji s sebou v Chorvatsku (mimochodem, na plážích se čte fantasticky!) a nejradši bych jen četla, pak šla do moře, pak zase četla a pořád dokola.

Tuhle knihu si chtě-nechtě zamilujete a hlavně i postavy v ní. Joona Linna je sympaťák od první chvíle a Erik je stejně boží jako on. Erika jsem měla hrozně moc ráda i z knihy Stalker, proto mě dost mrzelo, že třeba v Písečném muži nebyl. Erik a Joona jsou podle mě totiž skvělá dvojka.

Jak už je u Larse Keplera (toto jméno je pouze pseudonym, ve skutečnosti to jsou manželé Andorhilovi) zvykem, kniha je opravdu čtivá, věty kratší, spousta přímé řeči, takže vše krásně odsýpá a hlavně jste od začátku do konce napnutí jako kšandy. Vyskytuje se tam i spousta maličkostí, kterých si nevšímáte, později se ale ukážou jako opravdu důležité a vy jen čtete a čtete s otevřenou pusou a jste opravdu překvapení, jak neuvěřitelně vše do sebe zapadá.

Po přečtení knihy jsem také shlédla film, který mě popravdě trochu zklamal. Nemám moc ráda filmy, ve kterých se nevyskytují ty skvělé detaily, které vás překvapí, jako v knize. Taky se mi moc nelíbilo, že z Evy Blauové udělali chlapa a nebyly tam téměř žádné scény z minulosti, narozdíl od knížky. Pokud vám ale odchýlení od knižní předlohy nevadí, určitě se na film podívejte.

Hypnotizér se mi stejně jako Stalker hrozně moc líbil, byla to opravdu napínavá kniha u které se pak i docela bojíte, což já mám dost ráda. Nad knihou jsem pak ještě několik dní musela přemýšlet a nejradši bych si ji přečetla hned po dočtení ještě jednou, jak moc se mi líbila. Pokud máte stejně jako já rádi krimiromány a thrillery, první dílo Larse Keplera si určitě oblíbíte stejně jako já a věřím, že se hned poté vrhnete i na další díly této série.  Proto doporučuji - pokud si Hypnotizéra budete kupovat, rovnou do košíku přihoďte i další Keplerovo dílo.

Jak jste už asi z recenze poznali, Hypnotizér patří mezi mé nejoblíbenější knihy a všem ho moc doporučuji!

Četli jste ho? Jak se líbil vám?

Žádné komentáře:

Okomentovat