čtvrtek 29. prosince 2016

Nepřátelé a milenci

Po spoustě detektivek jsem se odhodlala zkusit něco nového a začetla jsem se do velice chváleného švédského románu Nepřátelé a milenci.Jak se mi nakonec líbil?

Název: Nepřátelé a milenci
Autor: Simona Ahrnstedtová
Původní název: En enda natt
Počet stran: 373
Vydalo nakladatelství Metafora roku 2016
Překlad: Irena Lysáčková

Děj románu se odehrává ve Švédsku a točí se okolo Natalie De la Grip a Davida Hammera. David pozve Natalii na oběd a od té chvíle to mezi nimi začne jiskřit - je ale jejich vztah skutečný, či je to pouhá Davidova hra a snaha o získání společnosti, která patří Nataliině rodině?





Výsledek obrázku pro en enda nattAutorka této knihy, Simona Ahrnstedtová, vystudovala psychologii a svůj první román vydala v roce 2010. Žije ve Švédsku, ale má české kořeny. Mezi její další knihy patří Z donucení a Dohoda s ďáblem. Při čtení je poznat, že si autorka nastudovala spoustu věcí ohledně finančnictví a kniha tak neobsahuje žádné výmysly.


Kniha mě velice zaujala i svou obálkou, ale musím uznat, že švédské vydání ji má o něco zajímavější a líbí se mi trochu víc. I přesto modrý obal vypadá pěkně.

Kniha je psána  v er-formě a střídají se zde odstavce, které jsou zaměřeny spíš na Natalii a její pocity, a poté odstavce zaměřené na pocity Davida. Kapitoly jsou většinou třístránkové, často také označeny datem. Je zde spousta přímé řeči a málo zdlouhavých a nudných popisů, což určitě ocení většina z nás.

Postavy zde nejsou nijak komplikované, takže jsem neměla problém se zapamatováním jmen a nijak jsem se v příběhu neztrácela. Jsou zde postavy, které si oblíbíte víc a které méně, ale nebyla tu žádná, která by mě rozčilovala a měla bych kvůli ní chuť knihu zavřít.

Jak už se dá poznat z anotace i přebalu knihy, v knize se objevují erotické scény. Je jich zde opravdu hodně, ale naštěstí to není tak přehnané jako v 50 odstínů šedi ... ale červenat se budete.

,,Co děláš?" ozvala se, aniž by se obtěžovala otevřít oči.
,,Asi jsem mrtvý."
,,Najde se v doupěti rizikovýho kapitalisty něco k jídlu?" zeptala se.
Měla příšerný hlad. Umírala hlady. Být bohyní sexu ubírá spoustu energie. 

Ze začátku jsem z knihy měla obavy. Ze Švédska znám spoustu dobrých (ba i výborných) detektivek, ale s románem jsem zkušenosti neměla. Vlastně celkově podobné romány nečtu, ve světě financí se vůbec neorientuji...

Přiznám se, že přečíst prvních pár kapitol mi dělalo trochu problémy - vůbec mě nevtáhly do děje a já se bála, že to takhle bude pokračovat až do konce knihy. Naštěstí se to po chvíli "rozjelo" a už se od knihy velice těžko odtrhávalo. Po celou dobu čtení jsem byla napjatá, jak to vlastně s Natalií a Davidem dopadne.

90 % 

Pokud hledáte zajímavé a oddechové čtení pro chladné zimní večery, je tento román o pomstě, intrikách, zakázané lásce a světě byznysu přímo pro vás! 

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Metafora. Knihu si můžete zakoupit zde

Četli jste tuto knížku? :) Jak se vám líbila? 


Žádné komentáře:

Okomentovat