pondělí 13. března 2017

Zibura, Martinus a další nové knížky

Ahoj! :)
Po menších problémech s bloggerem, kdy sice jel, ale vůbec mi do něj nešlo psát, tu je konečně další článek a to v podobném stylu, jako byl ten minulý - od každého něco :)



LADISLAV ZIBURA 

Jako první bych začala skvělou akcí, na které jsem byla asi týden zpátky. Byla to přednáška Ladislava Zibury - Pěšky mezi buddhisty a komunisty. Sama tuto knížku mám (mohli jste o tom číst právě v minulém článku) a hned jsem si ji zamilovala, takže když jsem se dozvěděla, že bude mít přednášku kousek od mého města, věděla jsem, že tam musím.

Přišli jsme tam asi o 40 minut dřív a tak jsme čekali v předsálí (přednáška byla v kině). Tak tam tak čekáme, pomalu už chodili další a další lidé... A mezi nimi se procházel i autor sám! Což mě dost překvapilo a mohla jsem všem potom říkat: ,, Jo, stála jsem metr od něj!"


Navíc bylo pár dní poté, co jeho první kniha (40 dní pěšky do Jeruzaléma) vyšla v nové nádherné obálce. V předsálí prodávali obě knihy i audioknihy, takže jsem se rozhodla si tuto knížku pořídit. Stála 250 Kč. Doma jsem zjistila, že na internetu bych ji mohla koupit skoro o stovku levněji, no ale tak co už, pozdě :D

Teď k samotné přednášce - byla to bomba. Ziburovo povídání bylo doplněno spoustou fotografií i videí a vzhledem k tomu, že jsem Pěšky mezi buddhisty a komunisty měla přečteno, jsem si k postavám, které jsem si předtím pouze představovala, mohla připojit skutečné tváře.

Samozřejmě ale nechyběla ani spousta dalších zajímavostí, které v knize nebyly, protože by se tam prostě nevešly. Ani minutu jsem se ty dvě hodiny nenudila a pokud můžete, běžte na tuto přednášku taky. Nebudete litovat! :) Seznam termínů projekcí najdete zde: http://www.princladik.cz/

A nakonec nechyběla ani autogramiáda! :)


5 LET S MARTINUSEM 

Možná jste si na přelomu ledna a února všimli, že probíhá soutěž 5 let s Martinusem. Hádaly se knihy, vyhrávaly se knihy... no prostě pravá knihomolská soutěž.

Já se aktivně zapojovala a troufnu si říct, že jsem se do toho snažila dát vše :D! Nad některými hádankami jsem strávila i několik hodin (což je moc fajn, když máte za pár dní přijímačky :)).

Věděla jsem, že hlavní výhru (knižní předplatné) určitě nevyhraju, zas tak velké štěstí nemám, ale prvních 200 lidí, kteří odeslali v pátek správnou odpověď a navíc měli vyplněna i 4 předchozí okénka, vyhrávali knihotašku. A tu jsem chtěla už dlouho. Fakt hoooodně dlouho.

No ale to byl ten problém - v pátek jsem měla ty přijímačky. Možná si řeknete, že jsem mohla vstát o půlnoci a do rána bych to stihla - no jo, ale vybíralo se ze všech věcí na eshopu Martinusu a první nápovědy obvykle přicházely kolem desáté ráno. A to už jsem měla dávno psát.

Tak jsem zaúkolovala přítele, dala mu heslo ke svému mailu a facebooku, aby sledoval, až tam nějaká nápověda přijde. Není moc velký čtenář a asi by toho moc neuhodl, takže jsme byli spíš domluveni tak, že hned jak skončím, kolem 11:20, mi zavolá, řekne nápovědy a já zkusím hádat. Mezitím stihnu dojít tam, kde na mě bude čekat a pak už to nějak vymyslím.

Takže hned po přijímačkách jsem spěchala za ním - čekal na mě v KFC - byla tam wifi a teplo :D Po telefonu jsem to vůbec nevěděla, takže jsem se musela spolehnout na to, že brzy přijde další nápověda. A když jsem dorazila na místo, začalo hledání. Bylo to vážně hodně těžký, ale podle komentářů na události na facebooku to přišlo těžké skoro všem :D Navíc jsme na 12:15 měli zarezervováno místo na running sushi. No problémky :D

Nakonec jsem už věděla, že jsem na dobré cestě, jen mi zbývalo projít pár desítek knih, abych našla kód. Takže jsme volali na to sushi, zda by nešlo přehodit rezervaci na 12:45. To naštěstí nebyl problém a podle slečny jsme si to ani nemuseli rezervovat ani přeobjednávat, že místa mají vždy dost.. :D

Takže nakonec jsem to našla, poslala a mohli jsme se konečně jít najíst.

Bože, teď když to po sobě čtu, cítím se fakt střeleně, takhle šílet, kvůli nějaké tašce... Ale když já ji tak chtěla :D A když už jsem se celý týden snažila, tak proč to zahodit, že..? :D 

No, nechtěla jsem to zakřiknout, ale tak nějak jsem si myslela, že jsem to uhádla i docela rychle, takže jsem se mezi těch 200 lidí vlézt mohla. O pár dní později odesílali mail výhercům tašek... a já nic nedostala. Byla jsem trochu smutná, ale protože jsem ji vážně chtěla, prohra ani utrácení peněz mě nezastavilo a já si tu tašku prostě objednala.

Za pár dní přišla, já se do ní hned zamilovala a žily jsme šťastně až do smrti... Nebo...? 


... myslíte si, že toto je ta má taška, pouze vyfocená dvakrát? 

NE, NENÍ.

Tak si tak jdu přesně před týdnem ze školy domů a ve schránce je obrovská žlutá obálka. S mým jménem.

Balíčky mě vždy potěší, takže jsem přemýšlela, co mi došlo.

Otočím to a vidím nálepku Martinusu.

Ano... hádáte správně.


NOVÉ KNÍŽKY

A do třetice vám představím své další nové knížky.

Tou první je Vražedné šílenství, kterou jsem dostala k Valentýnu. Jak asi můžete vidět, není to zrovna kniha, která by se k tomuto dni hodila, ale věřte, že mě potěšila víc, než kdybych dostala nějakou červenou knihovnu :D 


A druhou knížku jsem dostala před pár dny - taky od přítele. Ano, Noční lov. Ta knížka, po které slintám už od doby, co jsem dočetla Dívku v ledu a dozvěděla se, že bude pokračování. Jak já se na ni těším...! Původně jsem si řekla, že si ji koupím, když udělám maturitu... No tak teď už nemám důvod se učit a můžu si jít číst! :D


(To byl samozřejmě vtip. Teď jsem si řekla, že si za maturitu koupím Lovce králíků, tak snad ho taky nedostanu dřív, nebo už nevím, jak se k tomu učení dokopu :D) 


Tak a to by bylo pro dnešek vše :) Mějte se hezky! 







1 komentář:

  1. Gratuluji k výhře a moc se těším na recenzi první knihy 40 dní pěšky do Jeruzaléma, ta se ke mě zatím nedostala, tak ať vím, jestli si jí mám pořídit. :)

    OdpovědětVymazat